LinkedIN-profil-optimering

Din LinkedIN profil kan optimeres på mange måder: Her er 9

Med en helt almindelig LinkedIN profil kan du reklamere for en kommende milepæl i din karriere eller dit iværksætteri. Hele ni muligheder byder sig til inden for linkedin profil optimering.

LinkedIN-profil-optimering i Projekt portefølje

1. Gør milepælen til en del af din projektportefølje. I projektporteføljen kan du tilføje direkte links til din milepæl, hvis den er omtalt på din hjemmeside eller har sin helt egen hjemmeside. Husk også at skrive en Linkedin-update om milepælen.

LinkedIN profil-optimering i updates

2. Varm os op med updates. Hver gang du foretager dig et eller andet for at markedsføre din milepæl, får du det også lige nævnt med en statusopdatering på din LinkedIN-profil. Det er guf for din linkedin profil optimering.

LinkedIN profil-optimering i Summary

LinkedIN profil Summary – gør den aktuel

3. Medtag milepælen i dit personlige Summary. Gør det superkort, men tilføj, at flere detaljer er tilgængelige i din projektportefølje. Medtag også personlig kontaktinfo i Summary. Folk udefra kan ikke se din egentlige kontaktinfo, men de kan  godt se din summary.

LinkedIN profil optimering i Contact Info

4. I Kontaktinfo under din personlige profil kan du vise op til tre weblinks. Brug et af de tre på din kommende milepæl. Hvis de tre links ikke er nok for dig, kan du tilføje flere under projektportefølje eller under Volunteer Experience & Causes.

LinkedIN prfil-optimering Updates5. Lav hyppige updates på din personlige Linkedin-profil. Del konkrete nyheder og informationer, så det ikke ligner reklame for meget. Gentag den samme update flere gange på forskellige tidspunkter af dagen og forskellige dage i ugen. Gerne med lidt variation i overskrift og tekst. Medtag et link i updaten!

6. Få andre til at “like”, “share” eller “kommentere” dine updates, så bliver de set af flere.

Glem ikke den direkte kommunikation

7. Send udvalgte kontakter en direkte besked, når der sker noget betydningsfuldt, som de gider læse om. Der er et loft på 50 modtagere pr. besked. Brug eventuelt segmentering. Så kan du sende 50 beskeder til et segment og 50 til et andet. Direkte beskeder leveres til modtagerens e-mail-konto og LinkedIn indbakke. Derfor er der større sandsynlighed for at de bliver læst.

8. Del dine updates med specifikke LinkedIN-grupper. De bliver set og læst af mindst tre gange så mange. Husk det!

9. I de sidste uger op til din store milepæl kan du evt. lave en reference til den i din header (profil-overskriften).

LinkedIN profil-optimering i posts

One more thing

Hvis du er så heldig at have en engelsksproget LinkedIN-profil, har du mulighed for at blive bidragyder til businessbloggen LinkedIN Pulse. Når du redigerer din profil, er der en box i toppen, hvor du kan tilføje udmærkelser. Dér kan du også tilføje dig som bidragyder til Pulse.

Har du et godt LinkedIN-tip eller to, så del dem med os andre her i kommentarerne. Tak!

Vær med i samtalen!

Et 50 år langt arbejdsliv i foreninger, organisationer og virksomheder har lært mig, at kommunikation og frem for alt samtale er det smøremiddel, der sørger for, at arbejdet bliver gjort og målene nået. Kommunikation er ikke noget, vi bare kan fra fødselen af.
Vi kan derimod lære det, og vi kan i høj grad blive bedre til det.
Du får essensen af det i nyhedsbrevet Fundet! Skriv dig op her

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>