Ny hjemmeside: Derfor skal du ikke vælge den billigste

jun 23

Hvis du googler “ny hjemmeside”, får du branchens svar på dit spørgsmål. Dine måske kommende leverandører lokker med lave priser, CMS, SEO, respons, konvertering, responsivt design og en masse andre glitter-begreber.

Du får måske et tilbud om en pakkeløsning eller en “komplet pakke”. Det kan i de aller fleste tilfælde oversættes til: Alt, hvad tilbudsgiveren har af viden og erfaring, hvilket ikke altid er den viden og de erfaringer, som du har brug for.

Hvis du søger en lokal udbyder, får du måske oplyst at “vi leverer også til din by”. Støder du på den formulering, kan du være 100 procent sikker på, at udbyderen bor et helt andet sted og bare har søgeoptimeret sit tilbud på dit bynavn. Uden at bekymre sig om kendskabet til din by og dit marked.

Men hør her: Glem det hele!

Glem det hele

Når du skal ud at købe en ny hjemmeside, skal du finde et sted med absolut ro, og så skal du gøre det samme som du gør, når du forbereder dig på at købe en ny bil, et nyt hifi-anlæg eller en ny MTB: Du skal krav-specificere.

Det vigtige er nemlig ikke, hvor billigt leverandørerne kan give dig en hamrende billig pris eller en gør-det-selv-hjemmeside. Slet ikke, hvis du er en travl forretningsmand, der ikke har nogen som helst intention om at spilde kostbare timer med at sidde og lege nørd.

1000 kroners spørgsmålet ved en ny hjemmeside

Det vigtige er, at du ved, hvad den ny hjemmeside skal gøre for DIG.

  • Hvilke resultater skal den hjælpe dig med at trække i hus?
  • Hvor mange nye kunder/medlemmer/salg skal den generere?
  • Hvad skal gøre den relevant?
  • Hvad skal gøre den svær at modstå?

Når du ved disse ting, kender du hjemmesidens værdi. Og så kan du forhandle dig til en pris, der matcher dine behov – frem for sælgerens.

 

https://dialogdesigneren.dk/wordpress-hjemmeside-med-seo/

Hits: 5

Leave a Comment:

Leave a Comment: