terapeuter og behandlere

Den største vanskelighed for terapeuter og behandlere er, at få helt oplagte klienter til at indse, at de har behov for professionel hjælp, og indse, at de skal gøre noget aktivt for at få denne hjælp. 

De fleste af dine potentielle klienter ved godt, at de har ondt i livet, men de er opdraget til at bide smerten i sig og måske ligefrem skamme sig over den.

De er måske for unge eller for usikre til selv at bede om hjælp.

De søger måske hellere de ”nemme” udveje, dvs. de dulmer deres smerte med alkohol, medicin, shopping, påtaget følelsesløshed eller ligefrem depression.

Mennesker, som håber på forandring og gør noget ved det, er absolut i mindretal. Det er en ud af hundrede. 

Denne ene procent er der til gengæld meget stor konkurrence om. Ikke kun fra terapeuter og behandlere, men også fra rådgivere, coaches, selvudviklingskurser, mindfulness osv. osv. 

Skil dig ud fra alle de andre terapeuter og behandlere

Hvis du vil skille dig ud fra mængden af tilbud fra andre behandlere og terapeuter, skal du fortælle mindre om dig selv og din terapi – og mere om hvordan klientens situation opleves og føles. 

Du skriver her til den pårørende, den gode ven eller kollegaen. Hvorfor? I de fleste tilfælde skal mennesker have et skub af en i deres nærhed, før de vælger at opsøge hjælp. Du får mere ud af at skrive til ham eller hende, som giver din klient dette skub!

Fortæl med almindelige ord om hvordan din læser kan se på sine børn, forældre, søskende, bekendte, kolleger, naboer osv. at de har ondt i livet og har brug for professionel hjælp.

Tag gerne udgangspunkt i mennesker, som du har eller har haft kendskab til – selvfølgelig i anonym form.

Dermed får du en åben dør ind til nogle af de 99 procent, som aldrig af sig selv ville opsøge en terapeut. 

Det er hårdt arbejde. 
Men det lønner sig

Når du skriver på denne måde, så bliver du fundet af de pårørende – for det er først og fremmest de pårørende, som leder efter løsninger. Når din side tiltrækker disse mennesker, så forstår søgemaskiner som Google, at du er en ekspert på dette felt. Fra da af begynder Google at præsentere netop din besvarelse overfor personer, som søger viden og information om netop denne lidelse online.

Der er mange flere måder at opnå denne status, men denne her er den helt grundlæggende. Og alligevel er der ikke ret mange terapeuter og behandlere som bruger den.

Det koster en hel del omskrivninger at tale direkte til den pårørende, der er på jagt efter løsninger. Men skriv første udkast, og gør det allerede i dag. 

Skriv i første omgang kun de ting, du har let ved at formulere, og gå lidt lettere hen over ting, som volder besvær.

Send dit udkast til mig,  og jeg vil – helt gratis og uforpligtende – inspirere dig til at komme i gang med udkast nummer to. Og så er du kørende!

Helge Jørgensen

Helge Jørgensen

ViTales Terapi, Hillerød

Da jeg skulle finde en webdesigner i Hillerød, var jeg bekymret for bare at få tilbudt en hjemmeside, som ikke skilte sig ud fra andre. Hos Dialogdesigneren oplevede jeg at få en hjemmeside, som blev “skræddersyet” netop til mit arbejdsområde. Alle min ønsker og særlige behov i forhold til mit erhverv blev indfriet, og jeg oplevede, at dialogdesigneren udviste stor kreativitet og opfindsomhed i forhold til netop det erhverv, jeg repræsenterer

Skil dig ud – Prøv vores hyper responsive hjemmesider

Vær med i samtalen!

Et 50 år langt arbejdsliv i foreninger, organisationer og virksomheder har lært mig, at kommunikation og frem for alt samtale er det smøremiddel, der sørger for, at arbejdet bliver gjort og målene nået. Kommunikation er ikke noget, vi bare kan fra fødselen af.
Vi kan derimod lære det, og vi kan i høj grad blive bedre til det.
Du får essensen af det i nyhedsbrevet Fundet! Skriv dig op her

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>