Kan SEO i nogle tilfælde være for effektiv? Læs svaret her.

Den 20. februar i år leverede Dialogdesigneren ny hjemmeside til den velanskrevne Hillerød-arkitekt Christian Nemming, Nemmings Tegnestue ApS. Derefter begyndte vi stille og roligt på SEO – søgemaskineoptimering – for hjemmesiden. Plus lidt basal linkbuilding. Ikke noget særligt.

Tre måneder senere, den 17. maj, skrev arkitekten i en email:

“Det er fint, at du arbejder for at gøre mig synlig. Pt. er det lige før, at jeg hellere vil være usynlig. Jeg har rigeligt travlt!”

Arkitektens egen fortjeneste

Det skal for retfærdighedens skyld nævnes, at travlheden nok mest hænger sammen med, at Christian Nemming er en erfaren arkitekt med et stærkt netværk og unikke kompetencer. Kompetencer som både kolleger og entreprenører og bygherrer sukker efter.

Men nu er SEO i hvert fald virksom på arkitektens banehalvdel. Hvis andre i byggebranchen skulle finde på at google Hillerød-arkitekten Christian Nemming, enten på personnavn, firmanavn, erhverv eller lokation, så vil de finde, hvad de søger. Ikke på side 2, 3 eller 5. Nej.

På side 1, naturligvis.

Et 50 år langt arbejdsliv i foreninger, organisationer og virksomheder har lært mig, at kommunikation og frem for alt samtale er det smøremiddel, der sørger for, at arbejdet bliver gjort og målene nået. Arbejdslivet har samtidig lært mig, at man ikke kan tage disse ting for givet. Det er ikke noget, vi bare kan fra fødselen af. Vi kan derimod lære det, og vi kan i høj grad blive bedre til det. 


Følg mig, og bliv selv lidt mere produktiv og fremgangsrig ...

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>