Hillerød-arkitekt Christian Nemmings hjemmeside på side 1 med SEO – søgemaskineoptimering

Arkitektens hjemmeside skulle være af visitkort-typen. Sådan lød oplægget fra arkitekt Christian Nemming, Hillerød. Og sådan blev resultatet – næsten.

  • en forside med en kortfattet præsentation af Nemmings Tegnestue
  • en oversigt over gennemførte projekter
  • arkitektens CV

Det var alt.

Lidt flere detaljer, tak

Som webdesigner spurgte jeg efter den lidt mere detaljerige fortælling til arkitektens hjemmeside. Hvorfor? Fordi uden detaljerne kan man bare ikke tiltrække det rigtige publikum til hjemmesiden.

Arkitekten forstod budskabet og leverede Procesguiden – en flot og detaljerig gennemgang af byggeprojektets faser og aktiviteter. Procesguiden blev til i alt tre guider; en til den private bygherre, en til erhvervsbyggeri og en til andre samarbejdspartnere, for eksempel offentlige myndigheder.

Brugerens tankegang

Det allerbedste ved sådan en guide er, at den går ind på brugerens tankegang. Dermed får den bedre odds i konkurrencen om at få opmærksomhed online.

Arkitekten gik også med til at gøre sit CV mere fortællende. Her blev der tilføjet et afsnit om, hvilke værdifulde erfaringer arkitekten tog med sig fra hvert enkelt arbejdssted.

På den måde bliver CVet til en fortælling, som mange kan identificere sig med og leve sig ind i.

Klar design-vision

Arkitekten havde en rimeligt klar vision om hjemmesidens design. Han bidrog selv med et nyt logo til tegnestuen. Logoet er et grønt kvadrat med hvid skrift, og både form, farve og skrifttype er ført videre i hele hjemmesidens design.

Arkitektens hjemmeside – Nemmings Tegnestue Hillerød

Til gengæld har dialogdesigneren fået lov til at tilføje animationer til de grafiske byggeelementer på siden. Se et par eksempler i videoen her:

Sæt i gang

Arkitektens Feedback

Efter afslutningen af hjemmeside-projektet skrev arkitekt Christian Nemming denne vurdering af forløbet:

"Min hjemmeside er oppe, og jeg er virkelig godt tilfreds med den. Det har været en spændende proces. Den har krævet en del refleksion over, hvordan jeg på en enkel og tillidsvækkende måde formidler ånden i min virksomhed – og beskriver min måde at arbejde og samarbejde på."

"I små step har du omsat alle mine ord, tanker og billeder til digital form og funktionalitet."

"Vi har afprøvet og diskuteret, hvad der virkede, og hvad der ikke gjorde. Og det sidste er det vigtige! Med dine kompetencer som formidler og kommunikator har du givet mig den sparring, der gjorde, at jeg kunne træffe de gode valg i processen!"

"Hvis jeg skal komme med en tilbagemelding til dig, så er det: Sæt din pris op! Du leverer virkelig kompetent kommunikationsrådgivning."

Hvad synes du? Din feedback er velkommen i kommentarerne herunder.

Vær med i samtalen!

Et 50 år langt arbejdsliv i foreninger, organisationer og virksomheder har lært mig, at kommunikation og frem for alt samtale er det smøremiddel, der sørger for, at arbejdet bliver gjort og målene nået. Kommunikation er ikke noget, vi bare kan fra fødselen af.
Vi kan derimod lære det, og vi kan i høj grad blive bedre til det.
Du får essensen af det i nyhedsbrevet Fundet! Skriv dig op her

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>