Disse 7 resultatskabende rutiner til udgiveren af et nyhedsbrev kan løfte dig tilbage i den gode gænge.

Rutinerne kan hjælpe dig, hvis du

  • lige har kastet dig ud i at rundsende nyhedsbreve 
  • har gjort det i nogle år, men er ved at løbe sur i det
  • har holdt en kortere pause, som helt af sig selv blev længere end godt er

Her er de. Alle 7. Klip eller kopier. Du skal endelig ikke dele, for så får du bare benhård konkurrence.

De 7 resultatskabende rutiner

1

Hver gang du sender nogen et nyhedsbrev, skal du vide hvorfor du gør det. Hvis ikke du ved det, så bliver brevet en ørkenvandring for modtageren. Find din bedste grund til at sende det brev, og hvis grunden ikke er der, så find den. Eller vent til du har fundet den.

2

Husk at folk modtager meget “l*rt” i deres indbakke. Gør dine nyhedsbreve høflige, venlige og åbningen værd. Gør dem til “mere end” et nyhedsbrev.  Før samtaler. Del ud af gode tips. Vær en styrkende pause i modtagernes hverdag.

3

Skriv en liste over emner til de næste 12 nyhedsbreve og vælg en dato til hver. Sæt opgaven i kalenderen! Vær striks.

4

Prøv selv tilmeldingsproceduren samt afmeldingsproceduren og udfør de nødvendige forbedringer med det samme.

5

Find et navn til nyhedsbrevet, som ikke er “mit nyhedsbrev.” Mit eget nyhedsbrev hedder “Fundet!” fordi det henvender sig til iværksættere og selvstændige, som gerne vil findes.

6

Del abonnenterne i segmenter, fx foredragsbestiller, arrangør, kollega, almen interesseret, ved-ikke. Til hvert medlem i ved-ikke-segmentet skriver du en personlig email med et par ikke alt for anmasende spørgsmål om, hvad der har fået dem til at skrive sig på listen, om brevet lever op til deres forventning og måske, om de har en idé til noget du kan gøre bedre. 

7

Skriv en liste over 3-5 små interaktioner som kan være gode at have med i hvert nyhedsbrev, fx.

  • et aktuelt billede eller en personlig videohilsen
  • en kommentar til årstiden eller noget samfundsaktuelt
  • en lille gave i form af en kort beskrivelse af hvad [dit speciale] kan udrette i en hverdagssituation
  • anbefale noget godt; en bog, et museum, en artikel, et godt sted
  • stil et eller flere spørgsmål, som lokker nogle af dem til at svare. Bagefter ved du hvem der er varme kontakter

GULDTIP: Disse interaktioner kan du evt. gøre til fast inventar i din nyhedsbrev skabelon. 

Husk at folk modtager meget l*rt i deres indbakke. Gør dine nyhedsbreve høflige, venlige og åbningen værd. Gør dem til “mere end” et nyhedsbrev.  Før samtaler. Del ud af gode tips. Vær en styrkende pause i modtagernes hverdag.

Click to Post

Det helt overordnede "hvorfor"

Endelig er der jo det helt overordnede "hvorfor", som er svaret på, hvorfor vi overhovedet skal påtage os alt dette besvær.

Det skal vi, fordi internettet er en karussel, der kører for hurtigt. Folk falder af i farten. Vi skal have et sted, hvor vi kan gribe dem, yde akut førstehjælp, få pulsen ned og nerverne i ro. 

Kan vi det, så kan vi også udvikle langtidsholdbare relationer med vores følgere – måske endda venskab.

Vil du alligevel gerne dele, så af hjertet tak!

Vær med i samtalen!

Et 50 år langt arbejdsliv i foreninger, organisationer og virksomheder har lært mig, at kommunikation og frem for alt samtale er det smøremiddel, der sørger for, at arbejdet bliver gjort og målene nået. Kommunikation er ikke noget, vi bare kan fra fødselen af.
Vi kan derimod lære det, og vi kan i høj grad blive bedre til det.
Du får essensen af det i nyhedsbrevet Fundet! Skriv dig op her

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>