En webdesigner med tid
Dialogdesigneren er en webdesigner med tid. En anderledes webdesigner. Livsklog. Økonomisk uafhængig. Erfaren. Dybt interesseret. Ambitiøs på dine vegne. Legende ...
Dialogdesign er ikke noget du kan læse på universitetet. Det er summen af tredive års arbejde med journalistik og kommunikation og storytelling. Tilsat et drys af den gode livserfaring. Opdateret til det 21. århundredes samtalebænk, internettet.
Carsten Legaard hjælper selvstændige, iværksættere og organisationer med at udvikle brugerdialogen. Fra det daglige salgsarbejde til hjemmesiden og andre omhyggeligt udvalgte kommunikationsveje.
En webdesigner med tid til at udvikle en skræddersyet platform. Med mod til at droppe præfabrikerede temaer og "pæne", men intetsigende designs. Med blik for det anderledes. Med hjerte til at gå en ekstra mil for at vinde nyt terræn.
Sværere for startups og selvstændige
Igennem det seneste tiår er det blevet sværere for nystartede selvstændige og iværksættere at få opmærksomhed i markedsførings-bombardementet.
De samme medier og politikere, som hylder innovation og iværksætteri, når de skriver og taler, bliver mærkeligt tavse, når debatten drejer ind på de dårlige vilkår for iværksætteri og selvstændig virksomhed i "velfærdsstaten" Danmark.
For de fleste nystartede er markedsføring et af de valg, som koster allermest i tid, læring og penge. Ressourcer, som måske kunne være anvendt bedre i direkte samtale med nuværende og potentielle kunder (gæster, brugere, borgere).
Mit bud på en løsning er at holde lidt igen med at markedsføre, i hvert fald i en periode. Brug i stedet kræfterne på at skabe eller fastholde direkte kunderelationer og direkte dialog. Hvorfor? Først og fremmest –
Fordi mennesker foretrækker nærkontakt
Der er indlysende fordele ved nærkontakt, ikke bare for kunder og brugere, men især for dig:
- Du får en bedre forståelse af din kunde, og kunden får en bedre oplevelse af dig.
- Du får stærkere relationer, flere anbefalinger og mere salg.
- Du får en bedre margin og en sund omsætning i din virksomhed.
Efter to årtier, hvor digital markedsføring nærmest har ryddet bulen, savner de fleste almindelige mennesker god gammeldags øjenkontakt og givende samtaler. Ikke mere clickbait. Ikke flere "smarte" salgstrick.
Det skal dog siges, at digitale møder i øjenhøjde har fuldt ud de samme kvaliteter og muligheder som det personlige møde. De skal bare gribes. I videomøder og på webinarer.
Vigtigst: Med et bedre kendskab til nogle få kunder kan du tiltrække flere af samme slags, og når du på et tidspunkt begynder med marketing, så kan du gøre det med en stærk ROI – return on investment.
Webdesigner med tid
Tid er penge. Det er en evig sandhed, som viser sig hver gang vi forsøger at spare på tiden. Jo mindre tid du investerer i f. eks. en læring, desto mindre lærer du. Jo mindre tid du investerer i et udviklingsprojekt, desto mindre udvikling får du. Tid er altså ikke en ubetydelig faktor, som vi bare kan skære ned på uden at det får konsekvenser.
Derfor har jeg valgt at gøre tid til en af mine vigtigste ressourcer og kundefordele. Tid til at lære mine kunder og deres vilkår ekstra godt at kende. Tid til at sætte mig ind i mine kunders marked og de økonomiske spilleregler. Tid til at se åbninger og muligheder. Tid til at formulere den nødvendige samtale med de nødvendige aktører. Tid til at være nyskabende og kreativ.
Webdesigner med en fair pris
Hvad er en fair pris? Det må være dyrt, tænker du, med al den tid han tager sig.
Selvfølgelig arbejder jeg ikke gratis. Men jeg bruger en del af min egen tid på at se muligheder og udtænke løsninger.
Det var også i fritiden at jeg fik øje på en ny betalingsmodel, som fordeler kundernes betaling over tid. Så skal du ikke betale up front for en nøglefærdig markedsføringsplatform, men har penge og tid til at investere i f. eks. produktudvikling, kompetenceudvikling, kundedialog osv.. Dét stiller dig væsentligt bedre i den første sårbare fase som iværksætter eller projektstarter.
Et priseksempel
Hos mig kan du specificere og medprojektere en skræddersyet markedsførings platform (hjemmeside, salgsside, om-side, nyhedsbrev-system, lead-magnet og de rigtige dialog-værktøjer) for priser, der starter ved 8.600 kroner ex moms.
Av, det er lidt af en uppercut, når fakturaen skal betales.
Derfor springer vi fakturaen over. Du får i stedet en afdragsordning på 36 måneder. Fra 240 kroner om måneden. Kan du se fidusen?
Fordele for dig
Du fordeler vægten af din investering over tre år. Kan du tjene bare 240 kroner om måneden på dit projekt, er investeringen allerede tjent hjem.
Din leverandør – Dialogdesigneren med tilhørende supportteam og community – er en del af dit projekt så længe du husker at betale dine afdrag.
De fleste andre i denne branche giver dig en nøglefærdig løsning og sender dig en faktura. Når du senere får brug for hjælp med din platform, så står de klar med en klippekortordning. What? Hænger de stadig fast i det tyvende århundrede?
Anderledes webdesigner
Så længe vi to arbejder sammen, står Dialogdesigneren, supportere og community på mål for det leverede og giver dig den nødvendige sparring til videreudvikling. Indenfor den aftalte pris. Uden klip.
Når du er klar, kontakter du Carsten. Han glæder sig til at tale med dig. Her har du nummer: 50 53 52 51. Og hans email.
Arkitekt Christian Nemming, Hillerød
Med dine kompetencer som formidler og kommunikator har du givet mig den sparring, der gjorde, at jeg kunne træffe de gode valg i processen! Hvis jeg skal komme med en tilbagemelding til dig, så er det: Sæt din pris op! Du leverer virkelig kompetent kommunikationsrådgivning
Flere anbefalinger her
Spørg og få svar
Her skulle have været en smart box i moderigtige farver med et lokkemiddel
til at få franarret dig din e-mail-adresse.
I stedet får du en kedelig grå:
Alle vil have fat i din e-mail-adresse.
Jeg vil hellere tale i telefon med et menneske, som tror på, at vi har
noget at tale om. Hvis det er dig, er du velkommen på +45 50 53 52 51
Medlem af Brobyggerne – Center for dialogkaffe