nyhedsbrev Foto Ivan Samkov Pexels 4240507

I tvivl om nyhedsbrev? Det er ikke så mærkeligt. Det helt store spørgsmål er jo: Har jeg egentlig noget at fortælle? Og de fleste vil med det samme slå det hen: Næ, det har jeg nok ikke ...

Men at lade være, er strengt taget den dårligste måde at tackle tvivl. Der er dem der kalder tvivlen for en nådegave. Tvivlen er produktiv, hvis du giver den lov. 

Det mindste, du kan gøre, er at gennemgå argumenterne for og imod: Hvad taler FOR et nyhedsbrev? Hvad taler IMOD?

Svarene kender kun du. Men her er et eksempel:

FOR

Et nyhedsbrev sikrer, at modtagerne ikke bare kommer på hjemmesiden een gang, men flere.

Et nyhedsbrev åbner for et dybere bekendtskab imellem dig og brevets modtager.

Et nyhedsbrev er en nem og billig måde at dele aktuelle tilbud eller events til folk, som på forhånd har tilkendegivet deres interesse. 

Fortsæt selv med flere argumenter for og imod ...

IMOD

Kan man ikke gøre det at skrive nyhedsbreve til en vane, så er det måske bedre at lade være.

En hjemmeside er en business og en service – ikke en skriftestol ...

Så er det da noget nemmere bare at slå det op i de sociale medier ...

Eller prøv test-metoden

Men det handler ikke kun om FOR og IMOD. Der er også test-metoden. Test-metoden spørger: Hvis jeg skulle udgive et nyhedsbrev og ikke havde mulighed for at sige nej, hvad ville jeg så skrive om?

Herefter kan du teste, hvor mange indholdsideer du kan ryste ud af ærmet. Får du du mere end 3 på listen, er testresultatet positivt!

Synes du, at 3 er for lidt og gerne vil have en længere liste til at starte med, så er her nogle simple ideer:

5 startere

  • Hvem er målgruppen for din hjemmeside og hvad hjælper siden dem med?
  • Hvad er godt for modtagerne at vide om emnet. Skriv en hel liste om muligt?
  • På hvilke områder gør hjælpen en forskel og hvori består denne forskel?
  • Hvilke tiltag, kampagner, begivenheder, nyheder, årstidsbestemte emner?
  • Facts om hjemmesidens emne som er lidet kendte og værd at vide mere om

Du tager bare!

Mit bedste argument

Her får du så mit bedste argument for at komme i gang med et nyhedsbrev og smide al tvivl i småt brændbart:

Det vigtige er få begyndt. Når først du er i gang med at udsende nyhedsbrevet med jævne mellemrum, så kommer indholdsideerne af sig selv.

Du kan eventuelt kombinere udsendelsen af nyhedsbreve med en anden rigtig god vane: Gør det til en vane at skrue, optimere og forbedre på virksomhedens eller foreningens tilbud, priser og relevans.

Hver gang du indfører en forbedring, er der noget at skrive hjem om til brugerne. I et nyhedsbrev. Og brugerne bliver utroligt glade for at møde en attitude som de SLET ikke vant til.

Hvis du stadig er i tvivl, kan du få starthjælp med både software og indholdsideer

Vær med i samtalen!

Et 50 år langt arbejdsliv i foreninger, organisationer og virksomheder har lært mig, at kommunikation og frem for alt samtale er det smøremiddel, der sørger for, at arbejdet bliver gjort og målene nået. Kommunikation er ikke noget, vi bare kan fra fødselen af.
Vi kan derimod lære det, og vi kan i høj grad blive bedre til det.
Du får essensen af det i nyhedsbrevet Fundet! Skriv dig op her

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>