Leave a Comment:
(3) comments
Tak for kommentaren. De ikke-enige er ofte de bedste.
At en oplysende tekst er skrevet i modtagerens forståelsesramme, gør den ikke automatisk til et underholdende indslag. Men det kan gøre, at en kortfattet saglig tekst alligevel opleves som et varmt håndtryk. Som en tillægsgevinst er den slags tekster noget, som søgemaskinerne forstår, og dermed forøges chancerne for lidt flere spontane besøgende.
Der er iøvrigt ikke den store forskel på den, der dumper spontant ind på siden, og den, der har søgt målrettet. I det sekund de åbner siden, er de begge i gang med at scanne læseværdierne: Er det relevant, troværdigt, vedkommende, konstruktivt, tillidsvækkende, engagerende osv. Jo bedre de føler sig “mødt” på disse instinktive fordringer, des længere varer deres besøg og des større er sandsynligheden for at besøget udvikler sig til sympatier som udvikler sig til job.
Er teksten et narrativ, er historien en lidt anden, for så kan den besøgende jo spejle sig i den. Men det ved du vist alt om … 🙂
I dine sko ville jeg løfte ambitionen med hjemmesiden et enkelt trin, nemlig fra visitkort til videndeling. På siden ville jeg dele overvejelser om mit fag og min kunst med mit publikum, besvare spørgsmål, give prøver på kommende fortællinger. På den måde ville jeg have mulighed for at konvertere nogle af de mange “likes” fra de sociale medier til en tættere relation.
Måske ikke helt enig med dig 🙂
Jeg tror de der spontant søgen, som dumper ned på en tilfældig side er et aftagende fænomen – og hvorfor er det så lige at jeg skal tilrettelægge min hjemmeside efter dem.
Jeg oplever at min hjemmeside i tiltagende grad er mit visitkort og det sted hvor folk som har hørt om mig, søger mere oplysning.
Og så skal de vel ikke spises af med et underholdende indslag, men med den oplysning og den information som de søger.
Der er jeg til gengæld ikke skarp og præcis nok – men det forekommer mig at være et andet spørgsmål. Jeg modtager gerne kommentarer og forslag, da jeg er i forandringsmood 🙂