dialog - gå en tur i modtagerens sko
Læsetid: 2 minutter

Dialog før markedsføring …

Du er iværksætter, selvstændig eller freelancer. Dit budget til markedsføring er ikke stort, og dine forsøg med markedsføring giver sjældent de ønskede resultater.

Du har lagt uendeligt mange timer og kroner i det. Og så virker det alligevel ikke. Den oplevelse er så negativ, at du får lyst til at give op. Du begynder at lede efter et quick fix. Du leder efter kurset eller bogen eller metoden, der kan få dig tilbage på det rette spor.

Men før du kaster endnu en pose penge efter en lovende salgsmodel, et lærerigt kursus eller et abonnement på uundværlig viden, så prøv lige dette:

Gå en tur i kundens sko

Nu skal du være gæst på din egen hjemmeside iført kundens sko. Lev dig godt ind i rollen som din egen kunde og mærk godt efter:

  • Hvor føler du dig genkendt, hvor ikke?
  • Hvor er sproget dit, hvor klinger det fremmedartet?
  • Hvor rammer billederne plet, hvor rammer de ved siden af?

Markér de ord som virker rigtige. Tag et ord ad gangen og udsæt det for en Google-søgning. Læg godt mærke til, hvilke resultater, der kommer op. Er de resultater relevante for dig (kunden), eller er de helt ved siden af?

Læg også mærke til eventuelle “relaterede søgninger” nederst på siden med søgeresultater.  Dér gemmer sig tit nogle rigtige guldkorn baseret på rigtige levende kunders søgninger.

Find synspunkter eller påstande i din tekst, og formulér dem om til åbne spørgsmål.

Så skriver du dine tekster om, så de taler mere præcist til dig (kunden). Du stiller flere spørgsmål. Og du sørger for at indflette de bedste af de nye søgeord, som du fandt.

Bagefter må du rigtig gerne fortælle mig, om denne øvelse gjorde en forskel for dig (og din kunde). Oplevede du det som komplet tidsspilde? Eller noget derimellem. Fortæl det her.

 
Det er ikke snik-snak. Det er kontant viden. Til dig der vil bevare føringen

Er hjemmesiden død? Det spørgsmål diskuterer vi stadig, imens hjemmesider i hobetal falder døde om, kørt over af udviklingen. Eller forsømt af en ejer, der sov i timen. Hjemmesiden er stadig en fundamental kilde til alt, hvad søgemaskinerne og de lærende systemer som Chat-GPT og Grok kan blive promptet om. MEN hjemmesiden bliver kun citeret og delt, hvis den er en klar, skarp og bredt anerkendt leverandør af brugbar viden. Hvordan kommer vi derhen?

Du får essensen af det i nyhedsbrevet Fundet! Skriv dig op her

Nej, du får ikke nogen fin lille gave for at skrive dig på listen. I stedet får du "fund" i hvert eneste nyhedsbrev. 

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>