Har du styr på hjemmesidens SEO-billedtekster?
Kom i gang nu!

apr 17

SEO-billedtekster betyder alverden for, om DIN hjemmeside får besøgende. Eller ej. Vil du gerne vide hvorfor? Læs her:

Fordi Google og de andre søgemaskiner ikke kan læse billeder. Endnu. De kan derimod læse sådan noget som SEO-billedtekster og EXIF-data.

I WordPress er der taget udstrakt hensyn til Googles behov for billeddata. Til hvert billede, som du lægger op, bliver der knyttet fire tekstfelter: Titel, Billedtekst, Alt tekst og Beskrivelse.

Det er dog udelukkende op til dig, om disse SEO-billedtekster bliver skrevet. Gør du det, så får søgemaskinerne og dine potentielle gæster de oplysninger, som de skal bruge.

Læs her lidt om, hvad de fire typer billedtekster gør hver især: 

4 SEO-billedtekster du ikke må glemme

Titlen gør billedet og den tilhørende tekst nemmere at søge og finde for hjemmesidens besøgende. I øvrigt også for dig selv.

Billedteksten kan udvide den besøgendes horisont, men er der ud over ikke vigtig.

Alt teksten gør, at Google kan stedfæste billedet og siden det hører hjemme på. Hvis alt teksten indeholder den valgte søgeterm og i øvrigt er fornuftig, så øges chancen for at Google vælger din hjemmeside frem for andre, når Google skal præsentere svar for dem, som søger.

Beskrivelsen er den tekst, som andre vil finde i Google-søgeresultater. Det er derfor vigtigt, at din beskrivelse rummer den valgte søgeterm. Det er lige så vigtigt, at beskrivelsen appellerer til din målgruppe.

Det vil sige:

  • Den er let læst
  • Den er kontant
  • Den er relevant

Hvis du virkelig gør dig umage her, så vil DIT svar kunne gå hen og blive både målgruppens og søgemaskinernes foretrukne. Ikke dårligt, vel?

SEO-billedtekster = konkurrencefordel

Hvis du udfylder mindst tre af de fire tekstfelter, så har Google en chance for at forstå, hvad billedet egentlig laver på din hjemmeside, og om det giver mening for de besøgende. Hvis Google ikke kan måle på dette kriterium, så dumper siden bare. Længere er den ikke!

Rigtig mange af dine konkurrenter glemmer denne lille, vigtige detalje. Så værsgo, her har du en betydelig konkurrencefordel, som du kan sætte i værk på en enkelt vinteraften – uanset årstiden.

Sæt i gang!

Mobilvenlig hjemmeside:21. april 2018 var sidste udkald … men ring, hvis du vil ind i kampen igen

Flere eller færre besøgende? Valget er dit!

Det er faktisk rigtigt. Du afgør selv, om din hjemmeside er en af dem, der vinder, eller en af dem, der forsvinder. På en halv time kan jeg lære dig forskellen i form af fem skarpladte cowboy-tricks. Vi mødes i byen eller på Skype. Ring og få en aftale straks

Hits: 45

Leave a Comment:

Leave a Comment: