Markedsføring haster ikke: Ni ting du kan gøre for din virksomhed i stedet

jul 23
content marketing, markedsføring overload

Markedsføring. Glem det!

Er du i gang med at opbygge en startup eller en iværksættervirksomhed, så er markedsføring ikke noget af det første, du skal kaste dig over.

Tværtimod.

Koncentrér dig 100 procent om de kunder du har. Jo bedre du hjælper den kunde du har her og nu, des større er sandsynligheden for, at den næste kunde kommer af sig selv.

De første skridt til at skabe omsætning skal ikke handle om markedsføring. De skal handle om dig, din virksomhed, dit produkt, din væremåde, din præcision, dit humør, dine hverdagsvaner, din timing, og din levende interesse for at hjælpe andre … Det var ni.

Markedsføring kommer ind på en tiendeplads, hvis du spørger mig.

9 pre-marketing opgaver, som ikke koster dig en krone (højest lidt knofedt)

  1. Enestående, personligt engageret og vel timet service til din nuværende kunde
  2. Samtale med din nuværende kunde om hvordan han/hun sætter pris på at blive hjulpet
  3. Om muligt inspirere den selvsamme kunde til at give dig en personlig anbefaling på skrift eller på video
  4. Fintune dine egne daglige prioriteter og arbejdsmåder i forhold til det, som kundesnakken lærte dig
  5. Prøv med et stykke papir og en blyant at sætte ord på, hvad der udmærker dig, dit produkt og din service (ikke i forhold til konkurrenter eller standarder, bare i sig selv)
  6. Vend ofte tilbage til dét stykke papir, så du bliver mindet om, hvad der er det grundlæggende og det første du bør tænke på i din business hver eneste dag
  7. Nu kan du begynde at fortælle andre mennesker en historie, som er vedkommende, fordi den er personligt oplevet (af dig) – og fordi den er så vigtig for dig, at du hver evig eneste dag lige er henne og kigge på det der godt slidte stykke papir
  8. Den historie du fortæller er så enkel, at andre kan genfortælle den – og det gør de, fordi de har lært at sætte pris på dig og kan se, at det betyder meget for dig
  9. Når du er nået så langt med dig selv og dine nuværende kunder, kan du begynde at fortælle historien for en bredere kreds, måske via de sociale medier, måske på egen hjemmeside – hvad der nu er passende til lejligheden

De fleste begynder med markedsføring og bruger mange kræfter på at fortælle en historie, som de dybest set ikke selv tror på og derfor har helvedes svært ved at få andre til at tro på.

Derfor: Gem markedsføringen, indtil du har opbygget en sund og indtægtsgivende kundebase.

Abonnér på mit nyhedsbrev og få værdifulde tips til dialogen med dine kunder –

Leave a Comment:

(2) comments

Add Your Reply

Leave a Comment: