Category Archives for "Iværksætter"

jul 01

Firmanavnet og 5 kreative måder at finde det rigtige [opdateret]

Firmanavnet skal fortælle en lille historieJo mere firmanavnet fortæller, des mindre behøver du forklare dig overfor kunderne. Omvendt kan navnet også blive for konkret: Valby Vintransport er måske for snævert den dag, hvor du også kører i Vigerslev og Rødovre, eller den dag, hvor du vælger at udvide transportforretningen med andre gode sager. Derfor skal du […]

Få det hele med ..
jan 11

Giver nyheder dig stress?
Her er 3 ting du kan gøre ved det

Stress. Det begynder om morgenen, mens du tjekker Facebook og  dagens nyheder. Det bliver værre på vejen igennem morgentrafikken, og på jobbet mødes du af en fyldt indbakke, dagens fnidder og et møde, der aldrig kommer rigtigt i gang, selvom det allerede har varet alt for længe. Du får en følelse af, at du hele […]

Få det hele med ..
sep 19

Kundeprofil: Hvordan du finder dine første kunder

Kundeprofil. Du har lige startet selvstændig virksomhed. Du har måske overtaget en eksisterende virksomhed. Eller du er gået i gang med at omstrukturere din egen virksomhed. Jeg aner ikke, hvad du tilbyder eller hvad dit speciale er, men jeg ved, hvordan du skaffer dig dine første kunder. Og de næste. Jeg ved det, fordi jeg […]

Få det hele med ..
apr 05

Hold din LinkedIN-profil i form

Før du begynder at nedskrive hele din livshistorie til en LinkedIN-profil, så husk, at ingen har tid til at læse hele dit c.v. Eller lyst, for den sags skyld. De fleste andre med en LinkedIN-profil har skrevet, hvad de tror der forventes af dem, nemlig en grundig og dybtgående karrierebeskrivelse. Hvis du vil have nye […]

Få det hele med ..
mar 19

Få din LinkedIN profil til at pege fremad (opdateret)

Din LinkedIN profil kan optimeres på mange måder: Her er 9 Med en helt almindelig LinkedIN profil kan du reklamere for en kommende milepæl i din karriere eller dit iværksætteri. Hele ni muligheder byder sig til, faktisk. 1. Gør milepælen til en del af din projektportefølje. I projektporteføljen kan du tilføje direkte links til din milepæl, […]

Få det hele med ..
jan 29

Mine bedste blogger-fejl: Lær af mine fiaskoer

Mine bedste blogger-fejl: Lær af mine fiaskoer Jeg åbnede selvstændig konsulentvirksomhed i 2013. Fra starten havde jeg tre ting på plads: Mit netværk, en WordPress hjemmeside og mit første blogindlæg. Siden skrev jeg mange flere forsøg som blogger. Hver gang gjorde jeg et stort nummer ud af at forklare, hvordan jeg og min indfaldsvinkel var anderledes og meget bedre end mine konkurrenters. Sådan blev jeg […]

Få det hele med ..
nov 25

Konvertering og salg: Så meget hjerteblod koster det

Hvordan får du din hjemmeside til at understøtte konvertering og salg? Det gør du grundlæggende ved at sørge for, at siden skaber en hjertegribende dialog imellem dig og din læser. Her ud over skal dialogen selvfølgelig være relevant, meningsfuld og tiden værd for din læser. Her kommer et ret anderledes bud på, hvordan du kan styrke konvertering og salg […]

Få det hele med ..
apr 24

Troværdighed dannes af fem
grundstoffer: Kan du dem?

Troværdighed. Før andre mennesker kan følge din agenda, skal de  forstå agendaen. De skal have brug for den. De skal også have lyst til at følge den vej du foreslår. Og de skal have tillid til, at vejen er værd at gå. Troværdighed hjælper. Og troværdighed, det handler jo om at sige, hvad man gør, og […]

Få det hele med ..
nov 04

I lære som iværksætter – Flowtalks nr. 16

“Iværksætter – det er ikke en rolle, du tager på, når du møder på arbejdet, og tager af igen, når du går hjem,” siger jeg i denne FlowTalk. “Iværksætteri er en livsstil og en holdning og en langstrakt udviklingsproces med små skridt. Og det handler om meget andet end arbejde og business,” siger min business […]

Få det hele med ..
okt 25

Ét socialt medie er vigtigere end de andre – hvilket?

Facebook eller hjemmeside? Rigtig mange med noget på hjerte er i tvivl om hvor det giver mest mening at være. Jeg har ikke et entydigt svar på det dilemma, men jeg kan oplyse dig om en vigtig forskel på de to medier: Hver gang du åbner Facebook, så ser du nye opdateringer fra folk, du er forbundet […]

Få det hele med ..
sep 21

Twitter: Welcome to the Club

Kun 570.000 brugere pr. måned, hedder det medlidende i Danmarks Radios medierapport 2014 om det sociale medie Twitter. Og man forstår medynken, når man ser de månedlige brugertal for andre sociale medier: Twitter 570.000 Instagram 770.000 Snapchat 890.000 Facebook 3.500.000 … Jeg vælger dog at glæde mig over Twitters bundplacering. Og hvorfor så det? Jo! Twitter […]

Få det hele med ..
aug 24

Hvis du vil høres: Repost

Repost, repost, repost. Og hvis det ikke er nok: Repost! Hvorfor blogger vi? Mon ikke det er, fordi vi gerne vil høres? Hvis du ikke oplever at blive hørt, så betyder det ikke nødvendigvis, at din stemme ikke er original nok, eller at dit indhold ikke er “klogt” nok. Det kan helt banalt skyldes, at kun 4-5 procent af […]

Få det hele med ..
aug 09

Dialog er svaret på et spørgsmål du ikke har stillet endnu

Dialog før markedsføring … Du er iværksætter, selvstændig eller freelancer. Dit budget til markedsføring er ikke stort, og dine forsøg med markedsføring giver sjældent de ønskede resultater. Du har lagt uendeligt mange timer og kroner i det. Og så virker det alligevel ikke. Den oplevelse er så negativ, at du får lyst til at give op. Du begynder […]

Få det hele med ..
jul 08

Målgruppe: Hvem træffer beslutningen?

“Hvem er din målgruppe, eller mere præcist: Hvem tager initiativet til at kontakte en terapeut,” spurgte jeg psykoterapeuten Helge Jørgensen, Vitales.dk. Vi var i færd med at brainstorme over indholdet til terapeutens hjemmeside, og jeg ville gerne have siden til at gribe fat i den del af hans målgruppe, som tager beslutningen. Og det er […]

Få det hele med ..
Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE