Twitter: Welcome to the Club

sep 21
Forklaring på fænomenet Twitter
[responsivevoice_button voice=”Danish Female” buttontext=”Lyt til artiklen”]

Kun 570.000 brugere pr. måned, hedder det medlidende i Danmarks Radios medierapport 2014 om det sociale medie Twitter. Og man forstår medynken, når man ser de månedlige brugertal for andre sociale medier:

Twitter 570.000
Instagram 770.000
Snapchat 890.000
Facebook 3.500.000 …

Jeg vælger dog at glæde mig over Twitters bundplacering. Og hvorfor så det?

Jo! Twitter er en klub. En klub for gentlemen og ladies. En klub for nørder og intellektuelle og fagidioter. En traditionsbåren, ja, tilmed en ret så konservativ klub, hvor det ikke handler om at dele, hvad ens hund fik til morgenmad, eller hvad statsministeren fik galt i halsen, da han læste dagens opinionstal; det handler om sagte og civiliseret konversation i plyssofaen. Om emner, som kun en ægte nørd forstår sig på.

Twitter – Ikke for enhver

Og klubben er ikke for enhver. Den har ganske vist ingen dresscode, men uden adgangstegnet # kommer du ikke ind. Hashtagget er dit bordkort, som både sikrer dig adgang til klubben og sikrer, at du havner ved det rigtige bord med den rigtige debat og den helt rigtige tolvårs whisky.

Når du besøger Twitter-klubben, så vær lige opmærksom på, at det næppe lønner sig at sidde til bords med de store tabloidmedier, som med tykhudet ignorans har fået klubkonceptet helt galt i halsen. Dér sidder de, ved deres helt eget bord, side om side,  lidt for sig selv og ret isolerede, og de tweeter overskrifter, som allerede har været nyheder på deres eget medie, og links, som viser hen til deres eget medie; nyheder, som de færreste i klubben gider røre med en ildtang.

Twitter –  formal advice

Vil du have udbytte af dit klubmedlemskab, så gå derhen, når emnet er noget, du har førstehånds kendskab til eller glubende appetit på. Find ind i konversationen, bidrag til den med indsigt, personlighed og vid. Og glem ikke at vise de andre deltagere, at du lytter, lærer, deler og sætter pris på at være med.

Det er egentlig ret nemt. Du skal bare finde det rigtige bord, lytte grundigt og først åbne munden, når du har noget virkelig originalt at bidrage med.

Er du oprigtigt interesseret i seriøs salondebat, så læs allerførst min artikel om Twitter og hashtags. Vi ses i klubben. Au revoir!

 

Vil du være med til at udforske, hvad en åben dialog kan gøre for os, vore relationer og vores business, så abonnér på mit nyhedsbrev og få værdifulde øvelser i indbakken.

[responsivevoice_button voice=”Danish Female” buttontext=”Lyt til artiklen”]

Leave a Comment:

Leave a Comment: