Det til dato mest oversete af de sociale medier

aug 06
Sociale medier hører op med at være sociale, hvis der ikke er dialog

Sociale medier som springbræt for markedsføring. Meget traditionel markedsføring. Hallo! Hvor opfindsomt er det lige? Hvor meget forrige århundrede er det lige? Sociale medier hører op med at være sociale, hvis der ikke er dialog.

Hvad ville det betyde for dig, hvis du droppede kampagne budskaberne og i stedet viste aktiv interesse for dine kunders sorger og bekymringer? Også dem, der ikke direkte havde med forretning at gøre!

Hvad ville det betyde for virksomhederne, hvis de begyndte at føre en seriøs samtale med deres kunder i stedet for at tale ned til dem med fortænkte reklamebudskaber?

Kunderne er der jo. Det er bare at spørge …

Hvad ville det betyde for parlamentarismen, hvis de folkevalgte begyndte at tale respektfuldt sammen? Også i de sociale medier. Hvis de tog sig tid til at lytte åbent og opmærksomt til modparten. Også i de sociale medier. Hvis de huskede at tage en reel snak med en vælger eller to? På Facebook såvel som face to face. Uden anden agenda end at lytte til, hvad der optager vælgerne.

Vælgerne er der jo. Det er bare at give sig tid.

Hvad ville det betyde for dine venskaber, hvis lidt færre af dine opdateringer handlede om hvad du er fornærmet eller forarget over lige nu? Og i stedet tunede positivt  ind på venneflokkens velbefindende, ønsker og behov?

De er jo. I hvert fald så længe du viser lidt interesse og hjælpsomhed. Også i de sociale medier.

Det er i al sin enkelhed, hvad dialogdesign går ud på. Og nåja, nogen skal jo være de første, så hvorfor ikke dig?

 

Vil du være med til at udforske, hvad en åben dialog kan gøre for os, vore relationer og vores business, så abonnér på mit nyhedsbrev og få værdifulde øvelser i indbakken.

Leave a Comment:

Leave a Comment: