Viden om dialog. Testimonials skal skæres rigtigt. Det kan Dialogdesigneren hjælpe dig med

Få artiklen læst højt [6:03]

Testimonials: En stilfærdig måde at føre sig frem på

Overlad de rosende ord til kunderne. En kundes anbefalinger er ti gange mere troværdig end firmaets selvros - og så kan du jo begynde at gange op med antal tilfredse kunder. Læs her, hvordan du får dine testimonials i hus.

Gør det til vane at spørge dine kunder, hvor tilfredse de er, fra og med din allerførste faktura. Det er en god vane. Og spørg i rette tid. Går der for lang tid, før du spørger, har både du og kunden glemt, hvor godt det kan siges.

Med til troværdigheden hører, at kunden bruger sine egne ord. Men du både kan og skal hjælpe kunden i gang. Det kan du gøre med

Testimonials: På kundens banehalvdel

Sørg for at være ude hos kunden, når du skal have din anbefaling. Det er trygt for kunden at være på hjemmebane, og medbringer du kamera, får du det bedste billede du kan få - kunden i gang med at udføre sit arbejde, hvad enten det er håndværk, undervisning eller ledelse.

Hvor mange anbefalinger skal du satse på? Mit bud er: Så mange du overhovedet kan trække hjem. Hvis trængselen bliver for stor, kan du jo altid slette de mindst vellykkede.

Om det er for pågående at spørge kunderne, om de er glade for samarbejdet? Muligvis, men er det ikke lidt koldt at lade helt være med at spørge?

Optag video – og gerne med smartphone

Den bedste måde du kan forevige en anbefaling på er med videokamera. Hvis du ikke er fortrolig med videooptagelse, så søg hjælp i omgangskredsen eller hyr en professionel fotograf. Pengene du giver ud kommer mange gange igen.

Hvis du er nogenlunde habil med en smartphone – og hvem er snart ikke det? – så er det præcis, hvad jeg vil anbefale. En smartphone er ikke lige så skræmmende for din kunde som et stort kamera-setup.

Testimonials: De gode spørgsmål

Her får du nogle gode, simple spørgsmål til dine testimonials. Værsgo at copy-paste!

  1. Hvilket behov skulle opfyldes?
  2. Hvorfor var det vigtigt?
  3. Hvad kan du nu (som du ikke kunne før)?
  4. Hvad er udbyttet?
  5. Hvem hjalp med det?
  6. Hvordan forløb samarbejdet?
  7. Vil du bruge leverandøren igen?

Kundekendskab og testimonials er nogle af de højest prioriterede indsatsområder, når vi hjælper  iværksættere og selvstændige med ny hjemmeside, webdesign, sparring og strategi.

Prøv vores webdesign for selvstændige – der får du det hele med

Vær med i samtalen!

Et 50 år langt arbejdsliv i foreninger, organisationer og virksomheder har lært mig, at kommunikation og frem for alt samtale er det smøremiddel, der sørger for, at arbejdet bliver gjort og målene nået. Kommunikation er ikke noget, vi bare kan fra fødselen af.
Vi kan derimod lære det, og vi kan i høj grad blive bedre til det.
Du får essensen af det i nyhedsbrevet Fundet! Skriv dig op her

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>