Målgruppe: Hvem træffer beslutningen?

jul 08
Kend din målgruppe og få den med i nd i både tekster og billeder

“Hvem er din målgruppe, eller mere præcist: Hvem tager initiativet til at kontakte en terapeut,” spurgte jeg psykoterapeuten Helge Jørgensen, Vitales.dk.

Vi var i færd med at brainstorme over indholdet til terapeutens hjemmeside, og jeg ville gerne have siden til at gribe fat i den del af hans målgruppe, som tager beslutningen. Og det er sjældent den syge selv. Det er langt oftere pårørende, kolleger eller venner.

Målgruppe spørgsmålet inspirerede os til en stribe gode spørgsmål, som henvender sig både til patienten og de pårørende. Det inspirerede os til en stribe stærke søgeord. Inspirationen og søgeordene satte terapeuten i gang med at skrive direkte henvendt til pårørende, kolleger og venner – altså, til den relevante målgruppe.

Det blev desuden starten på en  fotoserie, som går tæt på sygdom og depression sådan som den er i hverdagen – ikke klinisk beskrevet, men set og sanset.

Fotoserien blev lagt ind på hjemmesiden. Så nu er der en god chance for, at hjemmesidens visuelle udtryk også rammer den rigtige målgruppe og beslutningstageren!

Prøv at være din egen målgruppe

At skabe dialog og engagement begynder altid med, at vi stiller os selv de rigtige spørgsmål. Og for at komme i nærheden af de rigtige spørgsmål, skal vi ud at gå en tur på den anden side af hækken, ude hos dem, som vi gerne vil have i tale. Vi skal måske endda ud at gå eller løbe en tur i målgruppens sko.

 

 

Vil du være med til at udforske, hvad en åben dialog kan gøre for os, vore relationer og vores business, så abonnér på mit nyhedsbrev og modtag Dialogdesignerens top-10: Sådan skaber du samtaler med udbytte

 

 

Leave a Comment:

Leave a Comment: