Hashtags er nøglen til klubben

sep 19
hashtags - hvad er det?
[responsivevoice_button voice=”Danish Female” buttontext=”Lyt til artiklen”]

Hashtags virker bedst på #Twitter. Og de virker på den måde, at du med et #nøgleord bekendtgør en interesse eller en hobby. Lynhurtigt får du nu #samtalepartnere på samme frekvens. Eller du kigger efter #hashtags, som udtrykker din interesse, og du får straksadgang til en #salon, hvor man lige præcis diskuterer det, som du kan lide, det, som du gerne vil vide mere om, eller det, som du har en unik viden om, som du gerne vil dele med peers.

Det fremgår af Twitters egne supportsider, hvor du kan læse meget mere om hashtags og brugen af dem.

Hvor bruger du hashtags

  • Twitter (brug en eller to)
  • Facebook (to til tre) – læs mere her
  • Google+ (så mange du orker, tilføj en gruppe nederst i din post) – forklaring her
  • Instagram (2-3 i en post – yderligere 3-4 stykker i kommentarerne til samme post) – uddybes her
  • LinkedIn Her er #hashtags ikke understøttet – brug i stedet keywords i dine linkedin posts
  • Pinterest – hashtags er ikke understøttet og brug af dem kan skade din anseelse
  • Tumblr – her hedder de bare tags

Hvornår bruger du hashtags

  • Når du deler original værdifuld viden på dit felt
  • Når du gerne vil videredele kollegers originale viden
  • Når du er på en event eller kongres og tweeter derfra til dine følgere

Hvad er gode hashtags

  1. de er nemme at stave til
  2. de er nemme at huske
  3. de signalerer en præcis målgruppe/niche
  4. de antyder noget ekstra belønning til den, der klikker sig ind på dem

Sådan vælger du gavnlige hashtags

  1. beskriv din personlige virksomhed med nøgleord
  2. kvalitetstest nøgleordene på google
  3. giv nøgleordene et twist ved at indføre i sætning, kombination, synonym
  4. test også disse, både på google og på levende personer
  5. brainstorm ti artikler for hvert nøgleord og sæt skrivedato på hver artikel
  6. skriv artikler med udgangspunkt i en fængende overskrift hvori nøgleordet indgår
  7. nøgleord optræder også i hjælpetekster (underrubrik, mellemrubrik, billedtekst osv)
  8. artiklen opkaster en iudfordring eller et problem eller en ønskesituation og beskriver overordnet hvordan den, der ejer problemet, kan løse det og komme fra a-z
  9. en del af rejsen forudsætter eller bliver lettet af en serviceydelse, som du tilbyder – i 7 af 10 artikler gives løsningen/ydelsen gratis, i de sidste tre sælges den

Vil du være med til at udforske, hvad en åben dialog kan gøre for os, vore relationer og vores business, så abonnér på mit nyhedsbrev og få værdifulde øvelser i indbakken.

[responsivevoice_button voice=”Danish Female” buttontext=”Lyt til artiklen”]

Leave a Comment:

(1) comment

Add Your Reply

Leave a Comment: