Category Archives for "Dialog"

dec 13

Digital marketing – hvor svært kan vi gøre det?

Digital marketing – hvor svært kan vi gøre det? Digital marketing er svært. Og prøver man at forklare det, kan det hurtigt blive endnu sværere. I dagens video skal vi gennemgå 9 avancerede digitale marketing- og segmenterings-modeller på to minutter. Er du klar? Det bliver kedeligt, og lidt langtrukkent, men du bliver SÅ meget klogere […]

Få det hele med ..
dec 06

Attention span: Halloooo! Er her nogen?

Moderne menneskers opmærksomhedsvindue – attention span – bliver mindre og mindre i takt med at informationsmængden vokser. Denne “kendsgerning” har i et par cirkuleret i pressen i USA og Europa. For nylig påtog BBC sig at undersøge kilderne og statistikken bag historien om vores svindende attention span. Det viste sig ret hurtigt, at kilderne var gode nok; […]

Få det hele med ..
dec 02

Message-layers får din læser til at føle sig skideklog

Message-layers får din læser til at føle sig skideklog Message-layers. Det handler om enkle budskaber med et eller flere ekstra betydningslag. Budskaber, hvor pointen er slet skjult. Den ligger så tæt på overfladen, at alle gennemskuer den. Men ikke tættere på, end at de fleste samtidig kan føle sig skidekloge. Normalt er vi ikke meget […]

Få det hele med ..
nov 17

Firmanavnet og 5 kreative måder at finde det på [opdateret]

Firmanavnet skal fortælle en historie Jo mere firmanavnet fortæller, des mindre behøver du forklare dig overfor kunderne. Omvendt kan navnet også blive for konkret: Valby Vintransport er måske for snævert den dag, hvor du også kører i Vigerslev og Rødovre, eller den dag, hvor du vælger at udvide transportforretningen med andre gode sager. Derfor skal […]

Få det hele med ..
sep 19

Kundeprofil: Hvordan du finder dine første kunder

Kundeprofil. Du har lige startet selvstændig virksomhed. Du har måske overtaget en eksisterende virksomhed. Eller du er gået i gang med at omstrukturere din egen virksomhed. Jeg aner ikke, hvad du tilbyder eller hvad dit speciale er, men jeg ved, hvordan du skaffer dig dine første kunder. Og de næste. Jeg ved det, fordi jeg […]

Få det hele med ..
apr 10

Public Relations regel nr. 1: Gør aldrig tingene halvt

Et stort skandinavisk Public Relations firma med speciale i branding og e-mail kampagner har gjort i nælderne. Du er sikkert ligeglad. Det er jeg dybest set også. Men eksemplet er så ufrivilligt komisk, at du alligevel skal have det på et sølvfad: Eksemplet er et e-mail-nyhedsbrev fra Public Relations firmaet NN. E-mailens emnelinie lyder lovende: “Tag […]

Få det hele med ..
apr 05

Hold din LinkedIN-profil i form

Før du begynder at nedskrive hele din livshistorie til en LinkedIN-profil, så husk, at ingen har tid til at læse hele dit c.v. Eller lyst, for den sags skyld. De fleste andre med en LinkedIN-profil har skrevet, hvad de tror der forventes af dem, nemlig en grundig og dybtgående karrierebeskrivelse. Hvis du vil have nye […]

Få det hele med ..
mar 19

Få din LinkedIN profil til at pege fremad (opdateret)

Din LinkedIN profil kan optimeres på mange måder: Her er 9 Med en helt almindelig LinkedIN profil kan du reklamere for en kommende milepæl i din karriere eller dit iværksætteri. Hele ni muligheder byder sig til, faktisk. 1. Gør milepælen til en del af din projektportefølje. I projektporteføljen kan du tilføje direkte links til din milepæl, […]

Få det hele med ..
feb 23

Åben dialog – ved du hvordan du skaber den?

[responsivevoice_button voice=”Danish Female” buttontext=”Lyt til artiklen”] Når folk spørger mig om noget, som jeg ved besked med, så får de et ærligt svar. Lige ud af posen. Uden omskrivninger. Uden opvarmning. Og uden omtanke. Det er en af de fejl, jeg oftest begår. Det er ikke ondt ment. Det er fordi jeg bliver ivrig. Jeg […]

Få det hele med ..
jan 29

Mine bedste blogger-fejl: Lær af mine fiaskoer

[responsivevoice_button voice=”Danish Female” buttontext=”Lyt til artiklen”] Mine bedste blogger-fejl: Lær af mine fiaskoer Jeg åbnede selvstændig konsulentvirksomhed i 2013. Fra starten havde jeg tre ting på plads: Mit netværk, en WordPress hjemmeside og mit første blogindlæg. Siden skrev jeg mange flere forsøg som blogger. Hver gang gjorde jeg et stort nummer ud af at forklare, hvordan jeg og min indfaldsvinkel var anderledes og meget bedre […]

Få det hele med ..
nov 25

Konvertering og salg: Så meget hjerteblod koster det

[responsivevoice_button voice=”Danish Female” buttontext=”Lyt til artiklen”] Hvordan får du din hjemmeside til at understøtte konvertering og salg? Det gør du grundlæggende ved at sørge for, at siden skaber en hjertegribende dialog imellem dig og din læser. Her ud over skal dialogen selvfølgelig være relevant, meningsfuld og tiden værd for din læser. Her kommer et ret anderledes bud på, hvordan […]

Få det hele med ..
aug 01

Jeg er verdens bedste til dialogen. Men jeg savner …

[responsivevoice_button voice=”Danish Female” buttontext=”Lyt til artiklen”] Jeg er verdens bedste til dialogen. Men jeg savner udfordrere. Jeg er også verdens bedste til at overdrive. Det er de fleste af os. Vi kommer nemt til at overdrive, når vi i teksten til en ny hjemmeside beskriver hvilken gave vi er til verden. En sejlivet webdesigner-skabelon fra 1990’erne […]

Få det hele med ..
apr 24

Troværdighed dannes af fem grundstoffer: Kan du dem?

[responsivevoice_button voice=”Danish Female” buttontext=”Lyt til artiklen”] Troværdighed. Før andre mennesker kan følge din agenda, skal de ikke alene forstå agendaen og have brug for den; de skal også have lyst til at følge den vej du foreslår. Troværdighed hjælper. Og troværdighed, det handler jo om at sige, hvad man gør, og gøre, hvad man siger. Måske […]

Få det hele med ..
mar 10

Content marketing: Hamsterhjulet kører

[responsivevoice_button voice=”Danish Female” buttontext=”Lyt til artiklen”] Content marketing: Hamsterhjulet kører Content marketing er det nye sort. Hamsteren spæner afsted i sit hjul, fordi den kan se en lækker gulerod uden for hjulet. Det syn har de fleste børn moret sig over, og hvis de kunne se de sidste tre-fire års content marketing trend på internettet, ville […]

Få det hele med ..
mar 03

Hvor mange skjulte budskaber kan du se i denne video?

Message layers er skjulte budskaber i vores samtaler, når vi taler flertydigt. Med flere forståelseslag. Med et humoristisk twist, en underforstået sammenhæng,  overdrevet underdrivelse, en uventet drejning som kalder på grinet … Et lille hverdagseksempel. Kollegaen slæber sig ind på kontoret med alle fysiske tegn på at weekenden var for kort. Så kommer det med et glimt […]

Få det hele med ..
jan 09

Ad targeting: Forfølger du også dine kunder?

[responsivevoice_button voice=”Danish Female” buttontext=”Lyt til artiklen”] Ad targeting: Relevant eller irriterende? For nogle dage siden læste jeg om firmaet Bulletproof på bestsellerforfatteren Tim Ferriss’ LinkedIN-profil. Lige siden har firmaets annoncer stalket mig, uanset hvor på nettet jeg  surfer hen. Hvor sandsynligt er det nu, at jeg nogensinde vil købe et produkt, som allerede i mine øjne er […]

Få det hele med ..
dec 23

Hjemmeside-tekst: Hvad nu hvis det var et foredrag?

Hjemmeside-tekst. Du har selv oplevet kedelige foredragsholdere, og du har oplevet spændende foredragsholdere. Hvad var forskellen på de to oplevelser? Måske kan vi bruge sammenligningen til at gøre noget godt for din hjemmeside. Den kedelige foredragsholder havde mest fokus på sin egen historie. Han stod måske ovenikøbet med ryggen til publikum det meste af tiden og kiggede forelsket på […]

Få det hele med ..
okt 04

Et eneste effektivt alternativ til spam

[responsivevoice_button voice=”Danish Female” buttontext=”Lyt til artiklen”] Det er så moderne at auto-konfigurere en email kampagne i 50 afsnit og så trykke på knappen. Eskadrillen letter og tømmer sin spam-last ud over troskyldige indbakker. Er jeg den eneste, der er både fysisk og mentalt udmattet af det digitale hamsterhjul med email, Facebook, Twitter, LinkedIn og endnu et […]

Få det hele med ..
sep 25

To langsomme genveje til menneskelig kontakt

Information overload: En gennemsnitlig amerikaner bruger nu tolv timer dagligt på medier. Han eller hun tjekker sin smartphone tæt på 110 gange og ser anslået 5.000 marketing budskaber hver dag. Og tro det eller lad være: DU er sandsynligvis lige i hælene på amerikaneren.   Hvad betyder dette informationsbombardement for vores fokus, overblik og indsigt? Modtagere er i affekt Det […]

Få det hele med ..
sep 21

Twitter: Welcome to the Club

[responsivevoice_button voice=”Danish Female” buttontext=”Lyt til artiklen”] Kun 570.000 brugere pr. måned, hedder det medlidende i Danmarks Radios medierapport 2014 om det sociale medie Twitter. Og man forstår medynken, når man ser de månedlige brugertal for andre sociale medier: Twitter 570.000 Instagram 770.000 Snapchat 890.000 Facebook 3.500.000 … Jeg vælger dog at glæde mig over Twitters bundplacering. […]

Få det hele med ..
sep 19

Hashtags er nøglen til klubben

[responsivevoice_button voice=”Danish Female” buttontext=”Lyt til artiklen”] Hashtags virker bedst på #Twitter. Og de virker på den måde, at du med et #nøgleord bekendtgør en interesse eller en hobby. Lynhurtigt får du nu #samtalepartnere på samme frekvens. Eller du kigger efter #hashtags, som udtrykker din interesse, og du får straksadgang til en #salon, hvor man lige […]

Få det hele med ..
aug 24

Hvis du vil høres: Repost

Repost, repost, repost. Og hvis det ikke er nok: Repost! Hvorfor blogger vi? Mon ikke det er, fordi vi gerne vil høres? Hvis du ikke oplever at blive hørt, så betyder det ikke nødvendigvis, at din stemme ikke er original nok, eller at dit indhold ikke er “klogt” nok. Det kan helt banalt skyldes, at kun 4-5 procent af […]

Få det hele med ..
aug 09

Dialog er svaret på et spørgsmål du ikke har stillet endnu

Dialog før markedsføring … Du er iværksætter, selvstændig eller freelancer. Dit budget til markedsføring er ikke stort, og dine forsøg med markedsføring giver sjældent de ønskede resultater. Du har lagt uendeligt mange timer og kroner i det. Og så virker det alligevel ikke. Den oplevelse er så negativ, at du får lyst til at give op. Du begynder […]

Få det hele med ..
aug 06

Det til dato mest oversete af de sociale medier

Sociale medier som springbræt for markedsføring. Meget traditionel markedsføring. Hallo! Hvor opfindsomt er det lige? Hvor meget forrige århundrede er det lige? Sociale medier hører op med at være sociale, hvis der ikke er dialog. Hvad ville det betyde for dig, hvis du droppede kampagne budskaberne og i stedet viste aktiv interesse for dine kunders sorger […]

Få det hele med ..
jul 26

Syv ting som står i vejen for din succes

eller historien om hvordan salgstekster ofte nedvurderer den succes du har opnået ved egen hjælp Det er salgstekster som denne: “Online markedsføring er indviklet! Lad os hjælpe dig med at få succes.” Eller denne: “Læs her: Syv ting du ikke vidste om online markedsføring”. Du kender sikkert andre varianter. Og så kender du også træthedsfølelsen bagefter. Måske er du […]

Få det hele med ..
jun 15

Hvor stort er dækningsbidraget på din hjemmeside?

Dækningsbidraget skal være positivt i alle ender af virksomheden. Hvad markedsføringen koster, skal markedsføringen minimum tjene hjem. Hvad IT koster, skal IT minimum tjene hjem. Hvad hjemmesiden koster, skal hjemmesiden minimum tjene hjem. Dækningsbidrag kan forstås på flere måder. Hvis dit mål er at sælge, er dækningsbidraget kroner og øre. Hvis dit mål er at […]

Få det hele med ..
1 2