Category Archives for "Dialog"

jan 06

Åben dialog: Vi frygter den mere end vi savner den

Når folk spørger mig om noget, som jeg ved besked med, så får de et ærligt svar. Lige ud af posen. Uden omskrivninger. Uden opvarmning. Og uden omtanke. Det er en af de fejl, jeg oftest begår. Det er ikke ondt ment. Det er fordi jeg bliver ivrig. Jeg glemmer, at det at få spørgsmål […]

Få det hele med ..
dec 17

Dialog-metoden er for dig, der vil have kunder og beholde dem

Dialog-metoden: Skal du give den fuld skrue med Google Adwords?  Eller skal du gå rundt og dele flyers ud i hjembyen eller erhvervsområdet. Har du tænkt på den tredje mulighed: Ingen af de to løsninger passer til dig og din business? Jeg har arbejdet med markedsføring for iværksættere og selvstændige i otte år. Jeg har lært, at vi ikke […]

Få det hele med ..
dec 02

Message-layers får din læser til at føle sig skideklog

Message-layers får din læser til at føle sig skideklog Message-layers. Det handler om enkle budskaber med et eller flere ekstra betydningslag. Budskaber, hvor pointen er slet skjult. Den ligger så tæt på overfladen, at alle gennemskuer den. Men ikke tættere på, end at de fleste samtidig kan føle sig skidekloge. Normalt er vi ikke meget […]

Få det hele med ..
nov 29

Dialogdesigneren fem år: Jeg tager sgu fem år til

Dialogdesigneren fem år, siger jeg – og kniber mig selv i armen. Målt med iPhones ti års jubilæum og drone-designeren DJI’s ditto er mine fem år som selvstændig webdesigner jo det rene ingenting. Men for mig er det ALT. Mine første 1825 dage som selvstændig … hver eneste dag har trumfet de fattige forestillinger og […]

Få det hele med ..
nov 17

Firmanavnet og 5 kreative måder at finde det rigtige [opdateret]

Firmanavnet skal fortælle en historie … Jo mere firmanavnet fortæller, des mindre behøver du forklare dig overfor kunderne. Omvendt kan navnet også blive for konkret: Valby Vintransport er måske for snævert den dag, hvor du også kører i Vigerslev og Rødovre, eller den dag, hvor du vælger at udvide transportforretningen med andre gode sager. Derfor […]

Få det hele med ..
sep 19

Kundeprofil: Hvordan du finder dine første kunder

Kundeprofil. Du har lige startet selvstændig virksomhed. Du har måske overtaget en eksisterende virksomhed. Eller du er gået i gang med at omstrukturere din egen virksomhed. Jeg aner ikke, hvad du tilbyder eller hvad dit speciale er, men jeg ved, hvordan du skaffer dig dine første kunder. Og de næste. Jeg ved det, fordi jeg […]

Få det hele med ..
apr 05

Hold din LinkedIN-profil i form

Før du begynder at nedskrive hele din livshistorie til en LinkedIN-profil, så husk, at ingen har tid til at læse hele dit c.v. Eller lyst, for den sags skyld. De fleste andre med en LinkedIN-profil har skrevet, hvad de tror der forventes af dem, nemlig en grundig og dybtgående karrierebeskrivelse. Hvis du vil have nye […]

Få det hele med ..
mar 19

Få din LinkedIN profil til at pege fremad (opdateret)

Din LinkedIN profil kan optimeres på mange måder: Her er 9 Med en helt almindelig LinkedIN profil kan du reklamere for en kommende milepæl i din karriere eller dit iværksætteri. Hele ni muligheder byder sig til, faktisk. 1. Gør milepælen til en del af din projektportefølje. I projektporteføljen kan du tilføje direkte links til din milepæl, […]

Få det hele med ..
jan 29

Mine bedste blogger-fejl: Lær af mine fiaskoer

[responsivevoice_button voice=”Danish Female” buttontext=”Lyt til artiklen”] Mine bedste blogger-fejl: Lær af mine fiaskoer Jeg åbnede selvstændig konsulentvirksomhed i 2013. Fra starten havde jeg tre ting på plads: Mit netværk, en WordPress hjemmeside og mit første blogindlæg. Siden skrev jeg mange flere forsøg som blogger. Hver gang gjorde jeg et stort nummer ud af at forklare, hvordan jeg og min indfaldsvinkel var anderledes og meget bedre […]

Få det hele med ..
nov 25

Konvertering og salg: Så meget hjerteblod koster det

[responsivevoice_button voice=”Danish Female” buttontext=”Lyt til artiklen”] Hvordan får du din hjemmeside til at understøtte konvertering og salg? Det gør du grundlæggende ved at sørge for, at siden skaber en hjertegribende dialog imellem dig og din læser. Her ud over skal dialogen selvfølgelig være relevant, meningsfuld og tiden værd for din læser. Her kommer et ret anderledes bud på, hvordan […]

Få det hele med ..
apr 24

Troværdighed dannes af fem grundstoffer: Kan du dem?

[responsivevoice_button voice=”Danish Female” buttontext=”Lyt til artiklen”] Troværdighed. Før andre mennesker kan følge din agenda, skal de ikke alene forstå agendaen og have brug for den; de skal også have lyst til at følge den vej du foreslår. Troværdighed hjælper. Og troværdighed, det handler jo om at sige, hvad man gør, og gøre, hvad man siger. Måske […]

Få det hele med ..
mar 10

Content marketing: Hamsterhjulet kører

Content marketing: Hamsterhjulet kører Content marketing er det nye sort. Hamsteren spæner afsted i sit hjul, fordi den kan se en lækker gulerod uden for hjulet. Det syn har de fleste børn moret sig over, og hvis de kunne se de sidste tre-fire års content marketing trend på internettet, ville latteren ingen ende tage. Brands, koncerner, […]

Få det hele med ..
mar 03

Hvor mange skjulte budskaber kan du se i denne video?

Message layers er skjulte budskaber i vores samtaler, når vi taler flertydigt. Med flere forståelseslag. Med et humoristisk twist, en underforstået sammenhæng,  overdrevet underdrivelse, en uventet drejning som kalder på grinet … Et lille hverdagseksempel. Kollegaen slæber sig ind på kontoret med alle fysiske tegn på at weekenden var for kort. Så kommer det med et glimt […]

Få det hele med ..
dec 23

Hjemmeside-tekst: Hvad nu hvis det var et foredrag?

Hjemmeside-tekst. Du har selv oplevet kedelige foredragsholdere, og du har oplevet spændende foredragsholdere. Hvad var forskellen på de to oplevelser? Måske kan vi bruge sammenligningen til at gøre noget godt for din hjemmeside. Den kedelige foredragsholder havde mest fokus på sin egen historie. Han stod måske ovenikøbet med ryggen til publikum det meste af tiden og kiggede forelsket på […]

Få det hele med ..
sep 21

Twitter: Welcome to the Club

[responsivevoice_button voice=”Danish Female” buttontext=”Lyt til artiklen”] Kun 570.000 brugere pr. måned, hedder det medlidende i Danmarks Radios medierapport 2014 om det sociale medie Twitter. Og man forstår medynken, når man ser de månedlige brugertal for andre sociale medier: Twitter 570.000 Instagram 770.000 Snapchat 890.000 Facebook 3.500.000 … Jeg vælger dog at glæde mig over Twitters bundplacering. […]

Få det hele med ..
sep 19

Hashtags er nøglen til klubben

[responsivevoice_button voice=”Danish Female” buttontext=”Lyt til artiklen”] Hashtags virker bedst på #Twitter. Og de virker på den måde, at du med et #nøgleord bekendtgør en interesse eller en hobby. Lynhurtigt får du nu #samtalepartnere på samme frekvens. Eller du kigger efter #hashtags, som udtrykker din interesse, og du får straksadgang til en #salon, hvor man lige […]

Få det hele med ..
aug 24

Hvis du vil høres: Repost

Repost, repost, repost. Og hvis det ikke er nok: Repost! Hvorfor blogger vi? Mon ikke det er, fordi vi gerne vil høres? Hvis du ikke oplever at blive hørt, så betyder det ikke nødvendigvis, at din stemme ikke er original nok, eller at dit indhold ikke er “klogt” nok. Det kan helt banalt skyldes, at kun 4-5 procent af […]

Få det hele med ..
aug 09

Dialog er svaret på et spørgsmål du ikke har stillet endnu

Dialog før markedsføring … Du er iværksætter, selvstændig eller freelancer. Dit budget til markedsføring er ikke stort, og dine forsøg med markedsføring giver sjældent de ønskede resultater. Du har lagt uendeligt mange timer og kroner i det. Og så virker det alligevel ikke. Den oplevelse er så negativ, at du får lyst til at give op. Du begynder […]

Få det hele med ..
jun 15

Hvor stort er dækningsbidraget på din hjemmeside?

Dækningsbidraget skal være positivt i alle ender af virksomheden. Hvad markedsføringen koster, skal markedsføringen minimum tjene hjem. Hvad IT koster, skal IT minimum tjene hjem. Hvad hjemmesiden koster, skal hjemmesiden minimum tjene hjem. Dækningsbidrag kan forstås på flere måder. Hvis dit mål er at sælge, er dækningsbidraget kroner og øre. Hvis dit mål er at […]

Få det hele med ..
jun 07

Folkemødet 2015: Dialogen presser sig på

Folkemødet 2015 på Bornholm. Der er heldigvis mange tegn på, at dialogen trives i vores samfund. Det kommer bare ikke så let til syne i medierne. Men fra på torsdag og fire dage frem vil alle medier tune ind på på Folkemødet på Bornholm. Begivenheden har bragt udkantsøen Bornholm og feriebyen Allinge helt ind i centrum af danskernes politiske hverdag. […]

Få det hele med ..
apr 09

Fem skønne danske videoblogs

Videoblogs. Hvis du vil i gang med at videoblogge og vil se, hvordan andre griber det an, så er jeg selv blevet inspireret på det bedste af disse fem bloggere. Mentaltræning på iPhone 5 Misha Sakharoff  er en russisk født mentaltræner for musikere, sportsfolk og andre performere. . Han har boet det meste af sit […]

Få det hele med ..
dec 27

Et nemmere liv med færre kommaer

At sætte kommaer er smaddernemt … Du drysser bare et passende antal ud over teksten, så er det gjort! Men så er det jo pludselig svært for andre at læse, hvad du har skrevet. Kan det blive nemt for Jer begge? Ja! Læs her hvordan.   Én handling pr. sætning Skriv sætninger med én handling i og […]

Få det hele med ..
jul 13

Kommunikerer du, eller informerer du?

Kommunikerer du eller informerer du? Og hvad er forskellen? Lytter du efter “huller” i argumentationen, når du taler med nogen? Eller er du på vagt, fordi modparten har trykket dig et ømt sted? I begge tilfælde er der reelt tale om, at du slet ikke kommunikerer og slet ikke er indstillet på at bruge de muligheder, som samtalen indebærer. […]

Få det hele med ..
1 2