Dialog er svaret på et spørgsmål du ikke har stillet endnu

aug 09

Dialog før markedsføring …

Du er iværksætter, selvstændig eller freelancer. Dit budget til markedsføring er ikke stort, og dine forsøg med markedsføring giver sjældent de ønskede resultater.
Du har lagt uendeligt mange timer og kroner i det. Og så virker det alligevel ikke. Det er så negativt, at du får tanker om at give op eller om at prøve igen på en anden måde. Du begynder at lede efter et quickfix.
Men før du kaster endnu en pose penge efter en lovende salgsmodel, et lærerigt kursus eller et abonnement på uundværlig viden, så prøv lige dette:

 

Gå en tur i kundens sko

 Nu skal du være gæst på din egen hjemmeside iført kundens sko. Lev dig godt ind i rollen som din egen kunde og mærk godt efter:
  • Hvor føler du dig genkendt, hvor ikke?
  • Hvor er sproget dit, hvor klinger det fremmedartet?
  • Hvor rammer billederne plet, hvor rammer de ved siden af?
  • Markér de ord som virker rigtige. Tag et ord ad gangen og udsæt det for en Google-søgning.
  • Læg godt mærke til, hvilke resultater, der kommer op. Er de resultater relevante for dig (kunden), eller er de helt ved siden af?
  • Læg også mærke til eventuelle “relaterede søgninger” nederst på resultatsiden.  Dér gemmer sig tit nogle rigtige guldkorn baseret på faktiske søgninger.
  • Find synspunkter eller påstande i din tekst, og formulér dem om til åbne spørgsmål.
  • Nu skriver du dine tekster om, så de taler mere præcist til dig (kunden). Og du sørger for at indflette de bedste af de nye søgeord, som du fandt.
Bagefter må du rigtig gerne fortælle mig, om denne øvelse gjorde en forskel for dig eller var komplet tidsspilde. Eller noget derimellem. Fortæl det her.

 

Vil du være med til at udforske, hvad en åben dialog kan gøre for os, vore relationer og vores business, så abonnér på mit nyhedsbrev og få værdifulde øvelser i indbakken.

Leave a Comment:

Leave a Comment: